Už brzy přiletím....

1.info den

18.08.2008 22:19

Dnes jsme měli první přednášky o tom, jak to tu funguje apod. Začali jsme ranním sezením, kde vysvetlili, jak nás všický milujou a jak budeme dobrý kamarádi. :-) V přednáškové síni (btw.neuvěřitelně krásné) seděli všichni mezinárodní studenti pro tento akademický rok. Na výměnu je nás tu asi 30, pak pár jiných programů a ostatní (zejména z Číny) si to asi platí. Dohromady nás tam mohlo být asi 300. Následovalo seznámení s různými studentskými organizacemi, imigrační seance a testování na tuberkulózu. Díky bohu, jsme se objevili (...i přes osmiletou vládu ČSSD) na seznamu důvěryhodných zemí, takže stačilo odevzdat jen formulář a na žádnou "včeličku" jsem nemusel. Za to jsem rád, protože mě ještě pořád občas svědí ruka po jiné včeličce. Protože nic moc dalšího na programu nebylo, tak jsem měl relativně dost času na zařízení kola (dostanu ho za $10 na semestr a už se těším, až nebudu ťapat jak kokotí palice sem a tam).

Za zmínku stojí i interview na katedře moderních jazyků. Profesor Corum mi tvrdil, že by rád, abych tu učil češtinu...příjemný rozhovor o všem možném a doufám, že to dobře dopadne, protože kromě $1800 bych si mohl odvést i zajímavou zkušenost a prý bych se mohl i ledasčemu naučit v oblasti pedagogiky...myslím, že je dobré rozumět učitelům a učitelkám zejména ;-)

Po příchodu do jídelny jsem zjistil, že je něco v nepořádku...pak nám to došlo. Byli jsme tam jediní kluci (já, Chris a Byron..někdy o nich napíšu víc). Úplně jsem to nepochopil...jedná se o "sorority". Podstata je, že je plno holek (třeba 500) na jednom místě a ostatní se s nimi jdou seznámit. Ehm...fakt netuším. Zeptali jme se dvou lidí - jeden student říkal, že jde o to, že tam jako někdo příjde a platí těm slečnám, aby se s ním kamarádily...dost divný. Tak jsem zkusil jednu z účastnic a odpověď byla po americku přímá - jde o bordel ale bez sexu. Takže vím zase prd... Tady je nejaky vysvetleni: https://en.wikipedia.org/wiki/Fraternities_and_sororities Pokud někdo chápe, k čemu to je, napište mi, prosím.

Také jsme se dnes seznámili se všemi Čechy, co tu budou studovat...asi 8 z ČVUT a dvě češky na tenisové stipendium. Víc nevím, ale ukazuje se, že po číňanech tu můžeme být klidně nejčetnější menšina. :-) Každopádně bydlí jinde...lépe :-)

Důležitá věc je také to, že se mi zřejmě povedlo nainstalovat všechny věci a můžu se připojit se svým notebookem na síť. Díky Varleti a místnímu IT centru za pomoc.

Poslední věc, kterou napíšu je večerní fotbal. Jsou tu všude husté, posekané trávníky, takže jde hrát naboso. Dnes se vytvořil opravdu mezinárodní tým: Turek, Čech, Švéd, Brit, Francouz, Mexičan, Kerejec(?)...člověk z Koreje, na rozdíl od včerejška nehrál Keňan a Španěl :-) Akorát budu chvíli nosit jen sandále...jeden nehet mám zlomený v půlce a krvácení z druhého jsem zastavil až na pokoji :-) Zítra půjdu radši hrát kulečník nebo zalezu na pokoj...

Stalo se toho samozřejmě mnohem víc, ale musím jít spát..ráno jdu na testy angličtiny a nějaký další věci, abych mohl studovat i pracovat.

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.