Už brzy přiletím....

New York

30.11.2008 20:19

Posledních 9 dní jsem strávil na cestách a tedy stálo to za to! Zážitků je tolik, že bych se mohl rozepsat na asi 100 stránek, ale popíšu jen něco málo a zbytek povyprávím doma..dyť už za tři týdny přiletím :-)

Takže tedy odjeli jsme v sobotu těsně nad ránem (plurál, protože se mnou cestovali ještě jeden Němec, pak Francouz a jeho přítelkyně z Mexika). Řidič (Mike..spolubydla z patra) celou cestu pil nějaký energy drink aby neusnul a já ho každou chvíli obtěžoval nějakým pseudo vtipem, aby zůstal nabuzenej a chtěl nás tam dovést...a vykopnout. Na cestě zpět se mu pokazila převodovka. Možná to bylo díky těm kecům. Každopádně jsem rád, že se to nestalo na cestě tam. Let naprosto v pohodě. Jen jsem si říkal, co se nelíbí malým dětem na létání. Tam i zpět doprovázel náš let sborový řev. Mně to ale nevadí - díky spánkovému deficitu spím, i když by mi někdo sypal Vitacit do nosu...a možná ani sodík v nosu by mě neprobudil.

Z letiště LaGuardia je to jen cca 40 minut na Manhattan. Ostatní letiště jsou mnoooohem dál, takže príma. Po vysednutí o jednu zastávku dřív jsme si dali prvního burgra jen tak na rychlo v Mekáči a tedy...cítil jsem se jako národnostní menšina. Totiž bydleli jsme v Harlemu. Až na pouliční bitku mladistvých poslední večer to bylo naprosto v pohodě, ale prostě nejsem asi zvyklej na 90% černochů. Bylo nám vysvětleno, že už je to bezpečná čtvrť, protože všechny gangy to zabalily...nicméně v Bronxu je ještě divočina, tak ať tam radši moc nechodíme. Spíš vůbec. Nebo na lehko a v běžeckým...

Hostel (opak Hiltonu) byl kousek na sever of Central parku. Během těch pár dní došlo na všechny turistické atrakce, bloumání po městě, ztrátu orientace v metru i nakupování. Zápas NY Rangers proti Phoenixu "naši" vyhráli, takže zábava. Jen nechápu, že tam nenadávají na rozhodčí...občas si zasloužil tzv. českou sprchu a místo toho pořád lidé chrumkali klobásky. O přestávce jsem se málem ..., protože se odehrál velmi dramatický závod - Human Puck Run. Tři lidé s obrovským pukem kolem pasu obíhali hřiště a překonávali překážky. K tomu komentář. No prostě bylo to tak americké, až jsem to chtěl nahrát a pouštět na Silvestra. Jen mi do toho každou chvíli kecal Nils (Německý spolucestující a spolubydlící). Otázky typu: "Kolik lidí to hraje?", "Proč se mlátí?", "Koukej, oni jsou jen 4?!", "Kam jede ten brankář?Hele, je jich tam najednou 6?!"...doufal jsem, že jeden takový malý puk by ho mohl trefit přímo do kokosu, ale nikdo netrefil. Jinak naši hráli jak zmožený griotkou nebo nehráli vůbec.

Jinak v New Yorku je pořád, co dělat. Ani po týdnu, jsme neměli o program nouzi. Zvláště když se ve čtvrtek konal průvod k díkuvzdání. Diplom za nejkýčovitější a přitom geniální akci patří organizátorům právě tohoto průvodu. Je to hlavně pro děti, takže ulicemi létají balóny ve tvaru šmouly, pokemona a dalších "hrdinů" kreslených seriálů. Do toho pochodují orchestry a šlape jim to jak o závod. A všichni se radují, že kapitán Hook se otočí kolem dokola. V tento svátek je všude zavřeno, večer se jí a kouká na fotbal v kruhu rodiny. Další den je určený pro nákupy. Všude jsou BRUTÁLNÍ slevy. Mimochodem, nakoupil jsem si tu (jako i v Kansasu) nový šatník.. :-D To nejde ani jinak - obchody tu pohlcují svými nízkými cenami a obrovským výběrem.

Posledním zážitkem, který trochu popíšu je show v Apollo Theater (Harlem). Doporučili nám, abychom se šli podívat...že je to lepší zážitek než show na Broadwayi. Takže v srdci Harlemu na 125th street je Apollo - tradiční centrum černošské hudby a vůbec kulturního života. Hrála FANTASTICKÁ kapela. Tlustý bubeník, basák s klátivými pohyby a do toho velevtipný uvaděč. Popravdě jsem zas tak úplně všemu nerozuměl, protože tohle je trochu jiná angličtina, než se učí na školách, ale publikum se řechtalo. Šlo o večer amatérů. Takže vždy přišel nějaký místní občan a spustil. Když se to líbilo, tak se tleská...když ne - tak se bučí a milý muzikant je vykopnut z podia. Publikum nebylo ani chvíli zticha. Pořád se tleská, zpívá, bučí...atmosféra fantastická. To jsem si opravdu užil...stejně jako noční procházku Harlemem. Stejně jako na Times Square se ani tady nespí.

Jen vyčtu, co mě zaujalo na některých atrakcích:

Metro - špinavé, plno umělců a pseudoumělců - a některý fakt dobrý, takže se dá strávit i půlhodina na nástupišti a metra ujíždějí...

Central Park - obrovský; na severu trochu strašidelno jinak tu musí být krásné procházky...kdyby nemrzlo, až mi sněžilo z očí.

Muzeum of Natural History - fantazie!!!! (zejména pro učitelky, co rády chodí s dětmi na exkurze) Miliarda exponátů. Vše tak nějak hravé a názorné. Planetárium....jůůůůůůůůůůůůůů! Jsem čuměl na 3D srážky ve vesmíru....

Metropolitan Museum - dějiny všude kolem a ještě dál - pozor! Dá se tam strávit taky klidně rok a stejně to nepřečtete všechno.

Guggenheim Museum - bohužel tam byla zrovna výstava nějaký fotografky, co dělá zcela divné věci a pak to fotí. Jinak budova je neuvěřitelná i zevnitř (až na záchody...ty nějak nevyřešili :-D )

Museum of Modern Art - to bude asi můj oblíbený cíl vtipů. Vyfotil jsem si například Bílý čtverec na bílém pozadí nebo Dvě modré čáry na krají bílého plátna...myslím, že dnes večer udělám něco podobného v PawerPointu. :-D

Empire State Building - WOW...výhled je prostě nepopsatelný

Century 21 - obchod, kde není možné nenakoupit 1000 věcí...nechci o tom psát, abych nevypadal jako ženská, ale tohle...

 

To je jen pár postřehů z NY. Jak říkám, mohl bych taky mluvit hodiny, protože to je místo, které žije a žije pořád a my tam strávili opravdu několik plných dní a přesto si myslím, že stojí za to se vrátit (někdy) a kouknout zas na něco jiného...pořád bude na co. :-)

A zpět ke školním povinnostem. Tento a příští týden odevzdáváme všechny projekty...očekávám rudé oči, nákup kokainu, málo až žádný spánek a že to rychle uteče. Už se těším na kapříka a Vánoce na blátě! :-)

Pěkný 1.adventní týden

Luboš

P.S.: jinak je tu sníh a zima jako prafé (ale mám novou bundu, tak jistojistě přežiju - Spyder s odepínatelnou vložkou za pouhých 150 dolarů :-D...to nešlo nekoupit..chichi )...taky mám klapky na uši...to je vám blbost :-) No nic- jdu se učit, protože jsem nějak upsanej...

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.