Už brzy přiletím....

Příjemná hektika

04.09.2008 22:10

Po pár dnech, kdy jste si možná mysleli, že jsem se udusil pop-cornem, se ozývám v plné síle. Popravdě si zvykám na přípravu na hodiny a plnění nějakých těch úkolů. Blbý je, že jsme asi z Evropy zvyklí na - když to už děláš, ať to za něco stojí...v porovnání s amíky jsme proto dost neproduktivní. Ono nás to přejde. :-)

Naposledy jsem psal o fotbalu...ještě si z toho pořád děláme srandu. Něco tak nekonečně nudného!!! Pak se ale všichni začali věnovat předmětům. Postupně mi chodí učebnice - tu z Malajsie, tu z Maine...počítal jsem orientačně, kolik bych musel denně přečíst stránek, abych to stihl do odjezdu. Je to necelých 30. Vzhledem k tomu, že Želvy Ninja měly 68 stránek a byl to komiks...bohužel je to poslední kniha, co jsem přečetl od začátku až do konce...mno takže se obávám, že se mi to asi nepoštěstí. Na druhou stranu se v těch mega-bychlích nachází docela dost zajímavých věcí. A pro některé (zejména pro Varle, aby zde ani dnes nechyběl) důležitá věc - je v nich dost obrázků. Tedy nejsou hambaté ani nic podobného, ale řekněme, že se mi to chce otevřít víc než dekl od žumpy.

Když jsme u té žumpy, tak Lejno patří k inteligencí příliš neobdařeným .. (je to blb) .. možná jsem vám už psal, jak zapomněl vypnout klimatizaci a tak nám tu z toho udělal mrazák. Po otevření dveří mi ztuhla brada, ale za pár hodin jinovatka roztála...a je vše v pořádku. Ještě si občas stěžuje na bolest v krku, ale je těžké to rozlišit od našeho běžného rozhovoru "dobré ráno" nebo "dobrou noc". Občas mu dám septolete, ale to možná není dostatečně tradiční. Možná se opět opakuju, ale bylo mi vysvětleno, že psí maso je zdravé a dá se koupit v čínské lékárně?!?! Osobně se domnívám, že hovězí a vepřové je ještě zdravější a protože prospívá v podstatě všem...tak to v USA rozemelou a v podobě hamburgerových kapslí podávají ráno (na lačno), odpoledne i večer. Soudě podle jejich "prostorového uspořádání" jim to opravdu svědčí. Toto je v rozporu s novinkou pár dní starou...v kampusu jsou většinou kluci vysportovaný a holky hubený...hmm...ale ve ValMartu je úplně jiný statistický vzorek. Uvědomil jsem si, když jsem kvůli zadku jedné spolunakupující minul celý regál šampónů! Jinak můj další super-šampón opět zmizel. Chybí mi! Byl na mastné, suché, krátké, barvené, silné i slabé vlasy. Kromě mytí zaručoval i rychlý růst, snadné rozčesání, výživu kořínků, odstranění lupů a lesk. Prostě byl geniální! Srovnejte si počet funkcí mého ex-šampónu s funkcemi dentální nitě a pochopíte, proč mi tak chybí. Naštěstí nikdo neodpověděl na můj vzkaz, že jsem našel šampon a sprchový gel...takže mám jiný - jediná jeho vlastnost je ale "pro muže". Nic moc proti drogistickému šampionovi!

Přidám ještě jednu zajímavost o Lejnovi. Hraju mu tady českou hudbu a on mně zas občas čínskou (pop je stejný..když do toho "nezpívá"). Najednou zazní známá melodie Hey Jude...ovšem s vůní papíru a střelného prachu. Říkám: "Tý jo Beatles." Co? Beatles! Čeho? Božeee!!! Normálně, myslel jsem, že tihle čtyři chlapci prorazili všechny ideologické zábrany. Evidentně čínská zeď odolala. Neznal ani Elvise a další ikony západní civilizace. Proškolil jsem ho! Příští lekce proběhne na téma svoboda slova. :-)

Posouvám se postupně k právě skončené druhé lekci češtiny. Byla to opět švanda. Pochopili, že se nejedná o jednoduchý kurz. Ovšem znají už rozdíl mezi Čechy a Moravou! :-D V mém podání je to myslím dost jasný popis!!! :-D Po z části geografické hodině mají jasno v tom, co znamená "A to je ta krásná země. Země česká - domov můj". Jen se nějak ještě nezžili s pojmy, jako proč se Janovi říká Honza, proč je stůl v podstatě muž a ne kuře a holt i já začínám mít dojem, že se ta slova v různých pádech mění až moc. Po: "Strč prst skrz krk", si vyzkoušeli: "Strýc Šusta suší švestky". Výsledek byl skoro stejný. Stejně jako se ženy nenaučí hrát fotbal, tak se studenti z USA nemají šanci naučit vyslovovat H, CH, R, a Ř, aby to neznělo jako z planety opic. V rámci mé dobrosrdečnosti (nebo chuti se pobavit na cizí učet) pořádám ještě nepoviná úterní setkání v knihovně, kde projdeme znovu látku a pomůžu s obtížnými věcmi...třeba proč je dobré profesorům na ČVUT a hospodským vykat. :-) Musím jen doufat, že je to baví...a že dolar ještě posílí a dostanu za to víc kaček do prasátka.

Jedna kuriozita na závěr dnešního zpravodaje. Přišly mi už tři maily od různých profesorů, že nějaký ten student nepříjde na mou hodinu a že se mi moc omlouvá, ale bude někde na nějaké praxi či konferenci či něco podobného. ... Samozřejmě si vše doplní. Většinou odpovídám, že děkuji a že tedy jako přimhouřím oči, ale další absence už by mohli mít vliv na celkové hodnocení :-)

Doufám, že některé zprávy berete s jistou mírou nadsázky...já tu tak totiž beru celé!!! :-)

Přeju co nejhezčí den.

Taky děkuji za zábavné příspěvky do blogu... :-D

Luboš

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.