Už brzy přiletím....

Student nebo učitel?

29.08.2008 00:08

Po nějaké době zprostředkuji dojmy z K-State University. Pondělní 4 hodiny jdou krásně přežít a budu mít čas na oběd. I další dny vypadají rozumně (až na úterý, kdy mám od 12:30 do 20:00). Super. Nadšení připravené na první hodiny se někde ještě znásobilo díky seznamovacím aktům, koláčkům nebo podobným koninám. (Jsem na tohle asi úchyl...ale prolomí to ledy mezi studenty a skupiny na projekty se pak už tvoří samy.) Ovšem co nechápu je to neuvěřitelně byrokratické tlachání o tom, jak to jako bude probíhat. Sylaby mají většinou cca 8 stránek. Obsah by se dal vměstnat do podprůměrně velkého komiksu a kdyby nebyly amíci lamí exkrementy a domysleli si smysl po přečtení, tak je vše ok. Jenže to nééé! Hodinu jsem na každé seanci poslouchal, co mám dělat, pokud jsem vozíčkář (dost jasně tam nebyl ani jeden...nebo se dost zdárně schoval). Následuje, co si myslí o opisování všichni od prezident univerzity po uklízečku na 6.patře Haymaker Hall! Překvapivě nic hezkého...ale to je přeci sakra jasný! Za prvý - všichni to ví a za druhý - ještě jsem neviděl, že by zrovna výnos kravaťáka od opisování odradil. Ale nevím, třeba šel někdo do sebe. (V Evropě by došlo k defenestraci kvůli dlouhodobému týrání mozku kecy.) Pěkná hodina bude Ergonomie a Securiy and Portfolio Analysis. Ostatní jdou, ale moc novýho se asi nedovím. Spíš si to tak nějak ověřím a vyzkouším v praxi. Uvidím. Každopádně během "normálních" hodin se ukázalo, kde mají američtí studenti drobné problémky...ehm...jak dlouho se dá řešit příklad - 1 dolar = 100 yenů, kolik dolarů je 1 yen. Mno...řekl bych, že by to chtělo procvičit matiku...a nebo snad radši ne, aby zbylo místo na baseball. :-) Tohle byl extrém, ale je vidět, že studium není tak do podstaty. Spíš se zaměřují na interpretaci dat než na jejich hlubší pochopení. To byla věta... Každopádně, třeba se to změní během semestru. Je tu jeden kluk z MatFyzu - jeho pohledy na tabuli bych snad radši ani nekomentoval :-) (připomíná mi totiž v tu chvíli Ala Bundu, když vidí v televizi Roseanne...šok)

Zpět k seriozním zážitkům - teplota opět roste tak, že se chodíme do pekla zchladit. Jsem o 400 dolarů lehčí! Koupě učebnic je i přes Amazon docela drahej špás. Každopádně mi doputují na pokoj, takže fajn. Slzy prolité nad výpisem z účtu to sice neusuší, ale aspoň můžu nechat kolo v klidu hybernovat. Když jsem u kola - Radu, slibuju, že vyfotím, ale včera se mi nepovedlo přeprat foťák, aby šel do toho vedra se mnou.

Ale to nejvtipnější!!! První hodina češtiny!!! :-D

Dnes proběhla...poslech hymny, představovačka na YouTube a opět nesmyslné pročtení mnou připravených sylabů, které nebudu dodržovat i kdyby se naučil Varle zpívat operu! (ale pšt...) Pak česká abeceda. 19 lidí s výrazy jako kdyby kousli do šťavnatého citronu. No švanda jako prafé! Úkoly budou mít z knihy CultureShock Czech Republic, ve které jsou geniální postřehy jakéhosi naturalizovaného Američana, co prožil pár let v Praze. Takže kvízy, ústní testíky, dvě zkoušky a current issues, kde se pokusí nahlédnout na něco z amerického pohledu a srovnat to s českým...jinak se dozví o hudbě (Smetana a Sto Zvířat v jedné hodině...), filmech (Vesničko má středisková až Pelíšky). CD materiály mají v učebně s mikrofony apod..takže do příští hodiny se mají naučit Strč prst skrz krk!!!! :-D Proběhlo to ve velmi dobré atmosféře a bavilo mě to, takže se mám kde vyřádit. Všichni pak jedou do Prahy studovat, takže je alespoň připravím na ty báby na studijním oddělení ČVUT, o kterých jsem ještě neslyšel nic dobrého...snad jen, že přes noc tam nejsou. Při asociacích o ČR překvapivě vyhrálo pivo a architektura. Překvapilo mě, že absinth byl hned další. Pak bylo vtipné, že o komkoliv si myslíme, že je známý (Železný, Jágr...), tak asi nebyl v show Oprah takže pro USA není. Ptali se mě jestli všichni v ČR hází oštěpem...samozřejmě - když jde žena ráno pro bobule, tak muž jde lovit jeleny do lesů!!! :-D Myslím, že pochopili, že to není zrovna běžná kratochvíle.

Prostě jsem se pokusil aplikovat veškeré pedagogické znalosti nabité usilovným studiem pod vedením nejlepší z nejlepších. Jen jsem ještě neudělal nástěnku. Spíš než vystřihovánky tu musím někde sehnat Plzeň, aby pochopili...vo co jako go?!

Mimochodem české jazykolamy se staly hitem 6.patra...zkouším si je, jak jsou těžké, na sousedech. :-) Navíc už není problém poznat, kde bydlím, protože mi Zuzka půjčila vlajku na dveře. Holt věc, kterou bych nikdy se zdravým rozumem neudělal, ale tady...to nevadí. :-) Takže sem tam někdo zaklepe a chce zkusit.

Nějak se mi tu blbě spí...možná to bude vzdáleností od nejbližší stanice metra...nebo tím, že ten pacientní pařič ze země vycházejícího srpu a kladiva furt klepe do klávesnice a (dle jeho slov) zaklíná příšery! Asi mu to omlátím o hlavu...

Posílám všem pozdravy na kontinent, kde by bylo fajn, kdyby Putin a Medveděv radši taky hrály ty svoje hry jen na počítači.

C ya. :-) 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.